Lap, opnieuw diezelfde pijn

Jij bent overtuigd om voor een fitter leven te gaan, maar jouw lichaam werkt tegen. Je ervaart pijn voor, tijdens of na het sporten en probeert het nog even te negeren.. Je denkt “ik ga doorbijten”, maar al gauw word je ermee geconfronteerd: de pijn is terug. En daar ga je iets aan moeten doen.

“Rusten” en “kine” zeggen ze dan

    Je weet al wat de dokter gaat zeggen:

    • Neem even een pauze en rust wat
    • Leg regelmatig wat ijs
    • Maak een afspraak bij de kinesist

    Het is niet de eerste keer dat dit je overkomt. Hoewel je telkens hoopt dat het de laatste keer is. Dus… vol goede moed volg je het advies. Hopelijk is deze keer anders!



    Een oplossing van korte duur

      Even later is de pijn verdwenen en heb je minder fysieke klachten. “Tijd om er weer in te vliegen”, denk je. Het gaat goed en begint jouw trainingen weer op te bouwen. En dan…

      “Lap, opnieuw diezelfde pijn.”

      Het gevolg van het probleem was opgelost, je voelde geen pijn meer. Maar, de oorzaak is er altijd gebleven. Er is iets niet juist aan de manier waarop je sport met jouw lichaam.

      “Een blessure die steeds terugkomt is één van de meest frustrerende dingen die ik al ervaren heb”Robin

      Blijf fit zonder jouw lichaam meer schade toe te brengen

      Iedereen is uniek, en dat geldt ook voor jouw lichaamsbouw en spieren. Jouw houding kan erg hard verschillen tegenover die van een ander. Zelfs per training kan jouw lichaam de éne keer anders functioneren dan de andere keer. Een personal trainer kan je nauwlettend in de gaten houden en helpt je luisteren naar jouw lichaam.