De nadruk ligt op oefeningen juist doen.

Bij personal training zeggen we nooit:
Hier zijn de oefeningen, dit is jouw trainingsschema, en begin er maar aan!“. 

Zoals je al kan raden ligt de focus bij personal training op een uiterst persoonlijke aanpak. Samen zorgen we ervoor dat jij de oefeningen juist doet zodat jij jouw doelen op een gezonde manier bereikt.

We houden rekening met:

  • de juiste bewegingen
  • de juiste snelheid
  • de juiste frequentie van de oefeningen
  • de juiste gewichten of uitdagingen

Op maat van de noden van jouw lichaam

Jij bent uniek, en jouw lichaam is dat ook. Daarom hechten we tijdens onze trainingen veel belang aan wat jouw lichaam specifiek nodig heeft op dat moment.

We kijken hoe het staat met jouw mobiliteit, flexibiliteit, core stability (rompstabiliteit) en coördinatie en bepalen zo oefeningen op maat van:

  • jouw lichaamsbouw
  • jouw sterkte
  • jouw conditie
  • jouw eventuele fysieke klachten

De 3 meest voorkomende problemen:

"Ik heb moeite met volhouden"

Ik start met volle moed, deze keer gaat het me lukken. Ik daag op en doe mijn ding. Enkele weken gaat het goed, maar dan… komt er iets tussen. “Oké, geen probleem”, denk ik, “volgende week een nieuwe kans!”. Maar ook dan komt er iets tussen. Voor ik het weet heb ik al maanden niet meer gesport. 

Lees meer

"Waar blijven mijn resultaten?"

Ik train nu al een hele tijd. Ik doe mijn oefeningen. Ik daag op en volg mijn trainingsschema, maar iets klopt er niet… het lijkt alsof ik geen vooruitgang boek. Ik weet het, mensen zeggen dat ik geduld moet hebben. Maar, diep vanbinnen stel ik mezelf de vraag: “doe ik het wel zoals het moet?”.

Lees meer

"Last van een blessure"

Telkens wanneer ik goed bezig ben, komt de tegenslag: “lap, opnieuw diezelfde pijn”. Mijn blessure komt steeds opnieuw terug na een tijdje te sporten. Ik verzorg mezelf en geef me de tijd om te herstellen. Eén ding is zeker, ik ga mijn sport niet laten omwille van die blessure die steeds terugkeert. 

Lees meer