Gratis intakegesprek

Tijdens het intakegesprek overlopen we eerst enkele vragen voordat we overgaan tot verschillende kleine testen om de mobiliteit, flexibiliteit, core stability (rompstabiliteit) en coördinatie van jouw lichaam te bepalen. 

De vragen gaan over:

  • Sportverleden
  • Huidige sportactiviteiten
  • Blessures
  • Werkleven
  • Energie
  • Voeding

We doorlopen testen als:

  • Overhead squat test
  • Planktest
  • Wandeltest


Stap 1: Foamrollen

Wanneer jij voor een personal training binnenkomt, is jouw lichaam nog niet klaar om meteen te beginnen met sporten. We gebruiken foamrollen om de spieren letterlijk los te rollen. Jouw spieren krijgen een betere doorbloeding en meer ademruimte om beter te rekken bij het stretchen.




Stap 2: Stretchen

Daarnaast gaan we jouw spieren ook stretchen. Dit heeft als voordeel dat jouw lichaam mobieler wordt en we meer beweging in jouw gewrichten krijgen. Spieren die je vooraf stretcht zorgen voor betere resultaten tijdens de oefeningen en dus ook meer vooruitgang richting jouw doel.


Stap 3: Activatie

Tijdens stap 3 activeren we jouw spieren om ervoor te zorgen dat jij jouw oefeningen tijdens de workout veilig kan uitvoeren. 

We brengen verschillende spieren op spanning afhankelijk van de workout die we gepland hebben. Zo gaan we bijvoorbeeld de bilspieren opspannen als we nadien onze focus leggen op beenoefeningen.




Stap 4: Workout

Tijdens de workout trainen we gericht naar het doel dat je wilt bereiken. Of het nu gaat om een betere conditie, meer kracht, een strakker lichaam, meer spiermassa, … hier werken we eraan!

We houden constant rekening met jouw conditie, lichaamsbouw, kracht en eventuele fysieke krachten. Afhankelijk daarvan kunnen we de intensiteit van de oefeningen bepalen.


Extra tips

Doorheen de personal training ontvang je uiteraard nog bijkomend advies over jouw lichaamshouding, hoe je bewegingen in het dagelijkse leven beter aanpakt en hoe gezonde voeding bijdraagt aan jouw doel.